Gazdaság,  Hírek

Októberben állami kézbe kerül a Greater Anglia közlekedési szolgáltatás

A Greater Anglia, az Egyesült Királyság keleti részén, Essex, Suffolk, Norfolk, Cambridgeshire és Hertfordshire területein közlekedő vonatszolgáltató, a közeljövőben állami tulajdonba kerül. A cég hivatalosan bejelentette, hogy 2023. október 12-én a közszolgáltatás részévé válik, így a vállalat működése és a vasúti szolgáltatások zökkenőmentesen folytatódhatnak. A cég vezetője, Martin Beable elmondta, hogy a vállalat továbbra is a szolgáltatások biztosítására fog összpontosítani, miközben a Közlekedési Minisztérium (DfT) a folyamat simaságára törekszik.

A Greater Anglia vonatokat üzemeltet Londonba és annak környékére, beleértve a Stansted Express szolgáltatást is, amely közvetlen kapcsolatot biztosít a Stansted repülőtér és a város között. A bejelentés 2023 decemberében történt, amikor a kormány az állami tulajdonú szolgáltatások terjedéséről döntött, és azt tervezte, hogy 2025-re az összes brit vasúti szolgáltatást állami kézbe veszi. A kormány becslései szerint ez a lépés akár 150 millió font megtakarítást is hozhat, valamint azt remélik, hogy a késések és lemondások számát is csökkenteni tudják.

A Közlekedési Minisztérium szóvivője kiemelte, hogy a közszolgáltatásra való átállás lehetővé teszi a vasúti és a pályahasználati szolgáltatások összehangolását, ami hosszú távon a legjobb értéket nyújtja az adófizetők számára. A kormány szorosan együttműködik a szolgáltatókkal, hogy a váltás a lehető legzökkenőmentesebb legyen az utasok számára. A Greater Anglia állami tulajdonba kerülése mellett a South Western Railway is hasonló sorsra jutott, míg a c2c szolgáltató júliusban fog állami kézbe kerülni.

A Munkáspárt novemberben elfogadta a Közlekedési Szolgáltatások Állami Tulajdonban Törvényt, amely lehetővé teszi számukra, hogy gyakorolják ezt a hatalmat. A kormány tervei között szerepel egy új, független testület, a Great British Railways (GBR) létrehozása, amely átveszi a magáncégek által fenntartott szolgáltatási szerződéseket, amint azok lejárnak az elkövetkező években. Pam Cox, a Colchester-i Munkáspárt képviselője büszkén nyilatkozott arról, hogy részt vett a törvény megszavazásában, hozzátéve, hogy ez a megközelítés „jobb és megbízhatóbb” vonatszolgáltatásokat fog eredményezni.

Mindazonáltal Will Russell, a Brentwood Borough Council konzervatív csoportjának vezetője figyelmeztetett arra, hogy a nemzeti irányítás gátolhatja a versenyt. Megjegyezte, hogy az állami tulajdon a közpénzek terhét jelentheti, mivel a gyengén teljesítő szolgáltatások támogatása elvonhat pénzeket az alapvető közszolgáltatásoktól. A közlekedési ágazat átalakítása tehát nemcsak gazdasági, hanem társadalmi szempontból is komoly kérdéseket vet fel, amelyekre a kormányzatnak választ kell adnia.

A vasúti szolgáltatások állami tulajdonba kerülése a közlekedési rendszer átfogó reformjának része, amely a jövőben is folytatódik. Az utasok és a közvélemény érdeklődéssel figyeli, hogy a kormány milyen intézkedéseket hoz a vasúti közlekedés javítása érdekében, és hogy a tervezett változások valóban képesek lesznek-e csökkenteni a késéseket és lemondásokat, valamint növelni a szolgáltatások megbízhatóságát. A következő hónapokban sok múlik a kormány és a közlekedési szolgáltatók együttműködésén, hogy az átállás zökkenőmentesen valósuljon meg, és az utasok számára a legjobb élményt nyújtsa.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cgr5jvkw1v2o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük