Egészség,  Gazdaság

A WeightWatchers csődbe megy, miközben a fogyókúrás injekciók népszerűsége nő

A WeightWatchers, a népszerű diétás program, csődöt jelentett az Egyesült Államokban, mivel komoly adósságokkal és a súlycsökkentő injekciók, mint az Ozempic és Mounjaro okozta éles versennyel küzd. A cég jogi eljárása során 1,15 milliárd dollár (kb. 860 millió font) adósságát törlik, miközben új feltételeket állapít meg hitelezőivel a visszafizetésre. A WeightWatchers közleménye szerint a folyamat alatt „teljesen működőképes” marad, és „nincs hatással a tagokra”. A cég arra hivatkozott, hogy a súlykezelés gyorsan változó táját tapasztalja, amelyben a súlycsökkentő injekciók népszerűsége ugrásszerűen megnőtt.

Tara Comonte, a WeightWatchers vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a márka több mint 62 éve segít millióknak informált, egészséges döntéseket hozni, és hogy a cég rugalmasan alkalmazkodott a megjelenő trendekhez. A tervek „a hitelezők túlnyomó támogatásával” rendelkeznek, tette hozzá. A vállalat közölte, hogy a súlycsökkentő programja, a „telehealth” rendszer és a súlycsökkentő workshopok folytatódni fognak, és biztosította a közönséget, hogy „itt maradnak”, nem zárják be a boltot. A cég elmondta, hogy „jelentős összegű adósságot” halmozott fel, amelynek egy része évtizedek óta fennáll, és a csődeljárás lehetővé teszi számára a mérleg átszervezését.

Bár egyes ügyfelek bírósági értesítéseket kaphatnak a folyamat részeként, a cég hangsúlyozta, hogy nekik nem kell semmilyen lépést tenniük. A WeightWatchers eredetileg heti súlycsökkentő támogató csoportként indult, ahol 400 résztvevő találkozott, és végül világszerte milliók váltak tagjává. Azonban a program iránti kereslet csökkent, míg a súlycsökkentő gyógyszerek, mint például a Wegovy és a Zepbound népszerűsége megnőtt, noha a márka súlycsökkentő gyógyszereket is kínál a programjai keretein belül.

Februárban Comonte azt nyilatkozta, hogy a WeightWatchers segíthet az embereknek „fenntartható” súlycsökkentésben, miután abbahagyták a gyógyszerek szedését. „Ugyanakkor a WeightWatchers jelentős átmeneti időszakon megy keresztül, ahogy navigálunk az iparági változások között, és újra pozicionáljuk vállalkozásunkat a hosszú távú növekedés érdekében” – mondta akkor. A cég tavaly nettó 346 millió dolláros (kb. 260 millió font) veszteséget könyvelt el, míg előfizetési bevételei 5,6%-kal csökkentek az előző évhez képest. A legutóbbi jelentése szerint a 2025 első három hónapjában az előfizetési bevételek 9,3%-kal estek vissza, bár klinikai üzletáguk, amely a súlycsökkentő gyógyszereket is magában foglalja, több mint 57%-os bevételnövekedést mutatott.

A vállalat összes kötelezettsége 1,88 milliárd dollár, ami meghaladja az eszközeik értékét. A WeightWatchers azt nyilatkozta, hogy „a reorganizációs terv jóváhagyását körülbelül 40 napon belül várják, és remélik, hogy nyilvánosan forgalmazott vállalatként kerülnek ki a folyamatból.” A cég 2018-ban átnevezte magát „WW”-ra, amikor a súlycsökkentésen túli egészségpromócióra kezdett összpontosítani. A WeightWatchers története és fejlődése jól mutatja a táplálkozási trendek és a fogyókúrás módszerek folyamatos változását a modern világban, és a cég most új kihívásokkal néz szembe, amelyeket remélhetőleg sikeresen leküzdhet.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cyvqv247gd7o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük